Praha, 18. 10. 2022 – ocenění Český Goodwill 2022 si už podesáté odneslo 15 podnikatelů z celého Česka. Výroční galavečer byl ovšem speciální v tom, že kromě finalistů ročníku 2022 bylo oceněno 6 firmových oscarů desetiletí, které pořadatel vybíral z řad všech 146 oceněných firem za uplynulých deset let.
10. firmové oscary – Český Goodwill 2022
Do letošního jubilejního 10. ročníku ocenění pro firmy, kterých si lidé váží, Český Goodwill 2022 bylo přijato celkem 101nominací. Z nich do finále postoupilo 50 podnikatelů a společností. Odborná porota složená z řad parterů a ambasadorů projektu zvolila 3 nejsilnější příběhy v kategoriích Tradice, Inovace, Partner a Made in Czechoslovakia. Veřejnost pak svými hlasy v průběhu září rozhodla o vítězích kategorie Osobnost.
Zlatým firmovým oscarem Tradice Český Goodwill 2022 se stala Zuzana Bílková a její vlněné přikrývky z hor Besky. Na stříbrné příčce se umístil Dominik Holánek s firmou Zámečnictví Holánek s.r.o. a bronzovým firmovým oscarem se stal Zdeněk Matějovský, zakladatel Matějovský a.s. Do finálového hodnocení postoupilo celkem 14 firem.
Porotu v kategorii Inovace ze 13 finalistů nejvíce zaujal nápad Dominika Gazdoše a startup Knihobot. Stříbrným firmovým oscarem je Tomáš Kunst a výrobce odvodňovacích prvků TOPWET, bronzovou příčku obsadil Filip Mikschik s firmou pomáhající s HR otázkami právě startupům StartupJobs.com.
Kategorii Partner Český Goodwill 2022 opanoval Libor Vedral majitel Gooose s.r.o. provozovatel řady restaurací, jež byl nominován svým obchodním partnerem jako uznání za jeho férové jednání a udržení pracovních míst i v době covidových uzávěrek restaurací. Na stříbrné příčce se umístil majitel autosalonů Lenner Mototors Jiří Lenner a bronzová příčka patří vydavateli odborné lékařské literatury MAXDORF Janu Hugovi. Porota se rozhodovala mezi 16 finálovými příběhy.
Královská kategorie Made in Czechoslovakia patřila Jannisu Samarasovi, resp. značce KOFOLA ČeskoSlovensko. Stříbrnou nositelkou ocenění se stala Češka, která oblékla nejednu princeznu na Blízkém východě, Blanka Matragi. Bronzovým firmovým oscarem se pak stal Petr Kavánek se systémem řízení maloobchodu Quant Retail.
Rekordní počet hlasů veřejnosti (4.984) za 10 let projektu získal Tomáš Říha – European National Panels a stal se tak 10. Osobností Český Goodwill 2022. S 827 hlasy se na stříbrné příčce umístila Veronika Trkolová se značkou By Veru a bronzového firmového oscara s 821 hlasy si odnesla Helena Těšitelová VX Systems. V 10. ročníku bylo celkově přijato 12.153 platných hlasů veřejnosti.
Ocenění si odnesli křišťálové vázy od tradičního partnera I.G.D.Z, diplomy z ručně vyráběného papíru z dílny Bohemia Paper a další ceny od pořadatele a partnerů projektu na rozvoj jejich podnikání v celkové hodnotě 750.000 Kč.
Firmové oscary desetiletí
Pořadatel ocenění se rozhodl u příležitosti 10. jubilea mimořádně vyhlásit i firmové oscary desetiletí za každou z šesti kategorií – až do roku 2019 – byla totiž vyhlašována i kategorie Mecenáš Český Goodwill, která se sloučila s kategorií Partner.
Firmovým oscarem desetiletí v kategorii Tradice se stal vítěz hned úvodního ročníku 2013 David Sklenář se severočeskou firmou STAP a.s. Kategorii inovace opanoval výrobce paramotorů a vírníků homologovaných pro jízdu na pozemních komunikacích Pavel Březina NIRVNA SYSTEMS / AGN SYSTEMS. Partnerem desetiletí se za svůj podnikatelský příběh stal Petr Prokop, zakladatel JIPOCAR Group. Na pódium si pro výroční cenu došel spolu s dámami Žanetou Slámovou a Petrou Pšeničnou Květovou, zakladatelkami spolku Fandi mámám, přední organizaci pomáhající rodičům samoživitelům. Ještě jeden výstup na pódium absolvoval Jannis Samaras, jelikož KOFOLA ČeskoSlovensko byla zvolena firmovým oscarem desetiletí v kategorii Made in Czechoslovakia. A konečně, Osobností desetiletí se stal Jan Smola, CEO HELUZ Group za dynamický rozvoj, jaký firma za uplynulých 5 let firma prodělala.
Pro firmové oscary desetiletí byly připraveny exkluzivní trofeje z unikátního materiálu GLASIO by AVETON, jejichž design byl vybrán v rámci soutěže mezi studenty Fakulty umění a designu Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Vítězný návrh pochází z rukou designérského dua HaHa.
Za 10 let ocenění pro firmy, kterých si lidé váží, Český Goodwill bylo přijato celkem 1.060 nominací, z nichž do finále postoupilo 594 firem. Ty celkem obdržely 95.456 platných hlasů veřejnosti a oceněno bylo 146 firmových oscarů. Web cesky-goodwill.cz zaznamenal skoro 430.000 unikátních návštěv.
Český Goodwill je oceněním pro firmy, kterých si lidé váží. Od roku 2013 je pořádá česká poradenská firma HPCG (Hlavatý & Partners Consulting Group). Nad transparentním průběhem dohlíží světově uznávaná certifikační autorita TÜV SÜD Czech. Mediálními partnery jsou Media Marketing Services, FTV Prima a Magazín KPCG. Partnery ocenění Český Goodwill 2022 jsou společnosti X Production Digital, Etnetera Group, FLEXIPAL, HELUZ, MAHONDA – FUTURENTO GROUP a AVETON.
Pro více informací navštivte www.cesky-goodwill.cz nebo nás kontaktujte.