V polovině ledna spustil Media Club na stanicích FTV Prima kampaň klienta BMW Group Česká republika, která poprvé využívá více reklamních HbbTV formátů. Kromě klasického červeného tlačítka (Red button) mohou diváci zhlédnout videospot, který běží ve videoobsahu v pozici pre-roll. Třetím typem je Menu button, který se zobrazuje na třetí pozici v HbbTV nabídce.
„Na konci roku přibyly na HbbTV portále Primy, Prima PLAY, dvě nové možnosti propagace. Prvním nově spuštěným formátem je Menu button, který se zobrazuje na třetí pozici v HbbTV nabídce, kde si divák vybírá mezi spuštěním Prima PLAY nebo televizního programu. Druhou možností je videospot, který se zobrazuje ve videoobsahu v pozici pre-roll,“ představuje novinky Daniel Grunt, ředitel nových médií FTV Prima.
Prvním klientem, který se rozhodl do své kampaně zakomponovat všechny tři možnosti, byla společnost BMW Group Česká republika v rámci propagace modelu BMW X1. „Při komunikaci s cílovými skupinami se snažíme neustále hledat nové komunikační formáty a inovativní způsoby komunikace. V rámci aktuálně probíhající kampaně zaměřené na nové BMW X1 s pohonem všech kol BMW xDrive jsme se proto rozhodli vyzkoušet kombinaci interaktivních formátů Red button, videospot a Menu button,“ říká Petr Škaloud, Marketing Communications Manager BMW / MINI, a dodává: „Průběžné výsledky předčily naše očekávání. Stanovených KPIs jsme dosáhli ještě před ukončením kampaně. Využití HbbTV proto plánujeme i v rámci našich budoucích kampaní.“
Průběžné výsledky měřené od 14. ledna do 31. ledna ukazují, že kampaň zasáhla 915 000 diváků. Jedná se především o diváky ve věku 16–44 let z větších měst, kteří patří do socioekonomických skupin A, B a mají vysokoškolské či středoškolské vzdělání ukončené maturitou. Formát Red button průměrně dosáhl proklikovosti (click-through rate) 1,2 %. Formát videospot dosáhl CTR 4,25 %. Formát Menu button dosáhl hodnoty CTR 2,73 %. A jaký byl ohlas u diváků na právě probíhající kampaň? Podle informací BMW Group konverzní poměr zákazníků vážně přemýšlejících o koupi automobilu dosahuje úrovně 8 %. Kampaň poběží až do 14. února.
Na konci ledna bylo v ČR podle provedeného měření FTV Prima více než 1 000 000 televizních přijímačů v terestrické síti připojených k internetu a podporujících technologii HbbTV. Mezi klienty Media Clubu, kteří v minulých měsících ve svých kampaních formát Red button na HbbTV používali, patří například Komerční banka, Sazka a Škoda Auto.
Za FTV Prima: Gabriela Semová